Koncerter i Aarhus

Vi har samlet Aarhus’ store udvalg af koncertoplevelser her på Kulturportalen, så du nemt kan få et overblik over udbuddet af koncerter fra byens største kulturinstitutioner såsom Musikhuset, Train, HeadQuaters, Atlas og VoxHall. Herunder kan du se de kommende måneders koncerter, og flere kommer hele tiden til. Udvalget spænder vidt fra klassisk musik til rock, pop, jazz og meget mere. Der er noget for enhver smag, og det er bare at gå på opdagelse i Aarhus’ sprudlende koncertscener. Finder du en koncert, der vækker din interesse, kan du markere den som favorit og nemt finde den igen under ’mine favoritter’. Du kan derudover klikke ’gå til køb’ for at gå direkte til billetkøb hos den enkelte koncertudbyder for at sikre en billet med det samme. Ud over koncerter kan du på Kulturportalen få et overblik over teaterforestillinger, museums- og kunstudstillinger, comedyshows og familieoplevelser.

Train

Misþyrming [IS] + Naðra [IS] / Udsat/Aflyst

Koncert
To af Islands vigtigste black metal bands gæster HQ på denne herrens aften. 

 

Misþyrming:

Misþyrming er et black metal-band fra Reykjavík, Island. 

Bandet blev dannet i 2013 og udgav i 2015 deres første studiealbum, 'Söngvar Elds og Óreiðu’, som fik bred anderkendelse hos mange kritikere. 

Deres andet album blev udgivet d. 24. maj 2019, og var længe ventet, og blev på samme måde som det forrige vel mødt af både kritikere og fans. 

Bandet har turneret i både Europa og USA, og denne aften kan du altså opleve dem i den brune kælder, når de brænder HQ ned.

https://misthyrming.bandcamp.com/
http://algleymi.blogspot.com/

Naðra:

Naðra består af fire medlemmer fra Misþyrming, samt vokalisten Ö. Bandet udgav deres debutplade, “Allir Vegir Til Glötunnar”, i januar 2016.

https://nadra.bandcamp.com/

 

Meget mere er der ikke at sige end: det skal opleves!

Musikhuset

Bands of Tomorrows Uimodståelige

Koncert

OBS: Arrangementet er desværre aflyst.

Læs mere: https://musikhusetaarhus.dk/corona/

Mød morgendagens stjerner på Musikhusets Caféscene

Bands of Tomorrow og Musikhuset Aarhus hylder musikken under konceptet Bands of Tomorrow - Uimodståelige. Musikhuset slår for første gang dørene op for en række spirende artister, der giver gratis koncert for alle aarhusianske musikelskere.

På fire forskellige datoer hen over foråret håndplukker holdet bag det danske musikmagasin Bands of Tommrrow lovende, ungt talent og giver dig mulighed for at opleve vækstlaget og morgendagens musik live på Musikhusets hyggelige caféscene i foyeren.

Populært koncept kommer til Aarhus

Bands of Tommorrow - Uimodståelige har haft stor succes i Købehavn, hvor det har spillet for fulde huse i Pumpehusets byhave. Nu er det blevet tid til at udvide konceptet til smilets by og bringe endnu flere upcoming-kunstnere til, hvis musik har een ting til fælles: at den er helt igennem uimodståelig.

Musikhusets gæster kan til hvert arrangement opleve to liveacts , som er i fuld gang med at slå rødder på den danske musikscene.

Følg med på Bands of Tomorrows Facebook, Instagram og hjemmeside, hvor kunstnerne løbende vil blive offentliggjort.

Program:
11. april:
EmmaDop
Ozzy Wacko

10. maj
Little Winter
Suni

Varighed: 1 t. og 30 min. Bemærk, sluttidspunktet kan variere. 

Musikhuset

Me and Maria

Koncert

Koncerten med Me and Maria 13. april er desværre aflyst - Vi arbejder sammen med Me and Maria på at finde en ny dato i efteråret.

___

Sange der tænder lys i mørket

Kom og nyd en intim koncert, hvor den nordiskklingende duo ME AND MARIA skaber rum til ro og fordybelse med smukke, blide sange og eftertænksomme fortællinger. Måske har du allerede set dem i “Go'Morgen Danmark” på TV2, hvor de lancerede titelnummeret live fra deres danske album, “Med tusind stjerner," for begejstrede seere eller måske husker du dem fra tidligere års succesrige optrædener i Musikhuset Aarhus.

Vi forsøger at bruge vores musik til at tænde lys i mørket og skabe plads til alle følelser, også de svære. Vores erfaring er, at jo mere man kan dele ud af oplevelser om ensomhed, angst, sorg osv, jo sværere får de følelser ved at vokse og overtage sindet. Det ord, som vi hører flest gange efter en koncert fra gæsterne, er: Håb,” siger Maria Anna Rosenberg. “Det er vi meget taknemmelige for.”

ME AND MARIA er Maria Anna Rosenberg og på vokal/keyboard og Johannes Pehrson på basguitar/vokal. De to sangskrivere kommer fra vidt forskellige steder i musikken – Maria med baggrund i musicalen og kirke, og Johannes i rocken. Det var derfor ikke en selvfølge, at deres veje skulle krydses. Men deres fælles ønske om at skabe musik, der er nærværende og autentisk, har forenet dem i denne poetiske duo.

“Vi er så glade for, at vende tilbage til Musikhuset. Det har været et højdepunkt for os de andre år, vi har givet koncert dér, og det vil vi gøre alt for, at det bliver igen og at alle får en god oplevelse,” smiler Johannes Pehrson.

Man kan forvente en eftermiddag med masser af nærvær og høj kvalitet.

Foto: Søren Jul Lamberth

Varighed: 1 time og 30 min. Bemærk, sluttidspunktet kan variere. 

Arrangør: Musikhuset Aarhus

 

Atlas + Voxhall

Leif Vollebekk

Koncert

OBS: Koncerten udsættes til den 21. oktober.

Allerede købte billetter er naturligvis gældende til den nye dato. Ønsker man sin billet refunderet kan det frem til og med den 20. marts ske via henvendelse til vores billetudbyder, Billetten, på enten 70202096 eller service@billetten.dk

Canadiske Leif Vollebekk spiller mørk og melankolsk indiefolk. Denne aften gæster han Atlas i Aarhus.

 

Leif Vollebekk, der er af norsk og fransk-canadisk afstamning, lærte allerede som barn at spille violin, guitar og klaver. I forbindelse med sine filosofi-studier på universitetet i Ottawa var han på udveksling i Island, og efter endt uddannelse flyttede han til Montreal for at forfølge en karriere som musiker. Han albumdebuterede i 2010 med "Inland", der blandt andet talte sange, han havde skrevet under sit ophold i Island. "North Americana" fulgte i 2013, og i 2017 udkom så treeren "Twin Solitude", der var med i kapløbet om det års Polaris Music Prize og det følgende års Juno Award For Adult Alternative Album Of The Year. Vollebekk, der over årene har turneret flittigt i både Nordamerika og Europa, er i år aktuel med sit fjerde album, "New Ways".
Beslægtede navne
The Tallest Man On Earth
Patrick Watson
Gregory Alan Isakov
S. Carey
Dan Mangan
Donovan Woods
Anmeldercitater
"The remarkable feat of New Ways is the ability to both resonate with those who loved Twin Solitude, while also pushing tendrils out towards listeners in search of more versatility." (Exclaim, 2019 - læs hele anmeldelsen)

"Fame may be fickle, but Vollebekk’s dedication to improving his craft is anything but." (The Independent, 2019 - læs hele anmeldelsen)
Links
Leif Vollebekks hjemmeside
Facebook
Twitter
YouTube
Instagram
Info om handelsbetingelser m.m.

Atlas + Voxhall

Konstrukt

Koncert

OBS: Koncerten udsættes til den 3. september.

“Et ideal, en tilgang og en symbiose af kreativitet og lyd, der udvikler sig og blomstrer op.” Sådan skrev All About Jazz meget præcist om den tyrkiske freejazz-gruppe Konstrukt, som gennem det sidste årti har markeret sig som en vigtig stemme på den eksperimenterende musikscene i Istanbul. Denne aften gæster gruppen Tape i Aarhus.

 

Umut Çağlar og Korhan Futacı startede Konstrukt i 2008, men har begge en fortid i technomusikken og var en vigtig del af Istanbuls rave-scene i 90’erne. Det kan i den grad høres i gruppens musik, når de bringer energien, den ligefremme tilgang og galskaben fra Istanbuls eksperimenterende klubber i spil i deres take på freejazzen.

Men også Konstrukts forhold til traditionel tyrkisk folkemusik træder smukt frem midt i improvisatoriske forløb, udsyret dub og elektronik. Det kommer bl.a. til udtryk i deres flittige brug af den lille træblæser zurna og deres samarbejde med den legendariske, tyrkiske percussionist Okay Temiz, som har skabt momenter af noget man kunne kalde improvisatorisk tyrkisk folkemusik.

Konstrukt er efterhånden nået vidt og bredt ud på den internationale jazzscene, og i takt med dét bliver deres vekslende konstellationer ved med at skubbe gruppen ud i nye lyduniverser og projekter. De har bl.a. indspillet med navne som Peter Brötzman, Joe McPhee, William Parker, Sun Ra Arkestras Marshall Allan, samt Thurston Moore og Keiji Haino. Senest har de samarbejdet med den profilerede jazzmusiker Ken Vandermark, som de også har udgivet deres albummet “Kozmik Bazaar” (Karlrecords, 2019) med.
Brunsten
Uforfinet angry noise rock præsenteret af tre lokale herrer, der som musikere gennem mange år har bevæget sig rundt på, og påvirket, den lokale musikscene. Bandet består af Andrew Dorman (bla. Glamour Coma, Sol, Stin), Per Silkjær (bla. Sons of Cain, Double Space, Fossils) og Anders Thode (bla. Cola Freaks, Snaredrum, Emenkaya).
Link
Konstrukt på Facebook

Atlas + Voxhall

Cody

Koncert

OBS: Koncerten er udsat til den 17. juni. Købte billetter er naturligvis gældende til den nye dato. Billetkøbere er orienteret herom per mail - mailen indeholder også oplysninger om refusionsret, hvis man ikke kan deltage på den nye dato.

Den anmelderroste kvartet CODY er klar med syvende udspil "Win Some" - bandets til dato mest ambitiøse og samtidig smukkeste album. Værket er sat til at udkomme i januar 2020. Orkestret udsendte for nylig den flotte førstesingle "HTBO", og nu annonceres så en dansk forårs-turné. En turné, der blandt andet denne aften bringer dem til Atlas i Aarhus.

 

Titlen på CODYs nye album er "Win Some", og noget af det indtagende (winsome) ved det er dets kaleidoskopiske strøm af minder, indtryk og følelser. Kvartetten bevæger sig stilistisk friere end før. CODYs altid stærke melodier svæver, hakker og vendes på hovedet i et filmisk, både poetisk og råt lydunivers. Lytteren kommer langt omkring med hylende guitarer, opklippede klaverfigurer, improviserede strygereventyr og fuldfed bas. "Win Some" er som forgængeren "I’ll Ride With You" fra 2016 blevet til i samarbejde med producer Mads Brinch (Bisse, Niels Skousen, Blaue Blume, Folkeklubben m.fl.).

Siden debuten i 2009 er CODYs lyd blevet kaldt post-folk, post-rock, country, crooner, indie med mere. Kært barn har mange navne. Selv ser de fire faste medlemmer Line Felding, David Fjelstrup, Frederik Thybo og Kaspar Kaae sig som et rockband med en plan for livet. De vil blive ved med at udfordre sig selv og publikum med musik, man har lyst til at blive ved med at vende tilbage til.
En slags familie
CODY har været aktive i Danmark og udlandet siden 2008. Bandet udgav deres debut-EP "Cody" og debutalbum "Songs" i 2009. I alt er det blevet til fem albums og to EP’er. Alle er blevet rost til skyerne af både danske og udenlandske medier. Men selvom bandet er blevet taget godt imod af anmelderne og ikke mindst publikum, har det også været en udfordring at holde maskinen i gang. CODY er gået fra syv medlemmer, et stort kollektiv, til nu at have fire medlemmer, der har været med fra den spæde start. De har plejet et stærkt venskab gennem årene. Den slags venskab, man vel kan kalde familie.

Det nye album "Win Some" afspejler på flere planer et band, som har spillet sammen i over 10 år. Og som har udviklet sig til noget ganske særligt. Både den kompromisløse karakter af "Win Some", men også bandets liveoptrædener, er et eksempel på, at det i sidste ende betaler sig at gå gennem ild og vand sammen. ”In the end you win some”.
Links
CODY på Facebook
Info om handelsbetingelser m.m.

Tivoli Friheden

KESI (Genplaceres)

Koncert

Til trods for sin unge alder, har KESI siddet tungt på den danske hip-hop scene siden 2011. Særligt efter kæmpehittet "Søvnløs" i 2014, der positionerede Nørrebrorapperen som et af de meste lovende nye navne indenfor dansk hip hop. En profeti, der skulle vise sig at holde stik.

Siden ”Søvnløs” har han nemlig leveret det ene monsterhit efter det andet, og med singler som "Mamacita", ”Følelsen”, "Su Casa" og "BDK" feat. Gilli, har han markeret sig som et af landets største og mest progressive artister.

Med hans jævne flow af ny musik fra øverste hylde, er det i løbet af de sidste par år blevet til et hav af hits som tilsammen har streamet mere end 70 millioner gange på Spotify, og er blevet spillet flittigt på de danske radiostationer.

Hans massive popularitet rækker desuden langt udover hitlisterne. Det seneste år har budt på en lang række udsolgte koncerter, og med nogle af de mest energifyldte hiphopshows hertillands, tegner fremtiden kun til at blive endnu større for den unge rapper.  

OBS! Vi gør opmærksom på, at det ikke er tilladt at medbringe egne drikkevarer til Fed Fredag.

 

 

 

Atlas + Voxhall

Royal Metal Fest - Fredag

Koncert

OBS: Royal Metal Fest 2020 aflyses, desværre. Royal Metal Fest oplyser:

Royal Metal Fest udskydes til foråret 2021.
Det er uvist om forbuddet mod afholdelse af arrangementer med flere end 100 deltagere og lukningen af Danmarks grænser vil være ophævet inden festivalen skulle afholdes 16.-18. april.
Det er desværre ikke muligt blot at flytte festivalen til senere på året, da de bands vi har på plakaten for længst har lagt tourplaner for resten af 2020, og det er helt urealistisk at sammensætte et nyt program på nuværende tidspunkt.
Alle købte billetter refunderes automatisk. Læs mere på metalroyale.dk/this-sucks

Dette er fredagsbilletten - der kan også købes partoutbillet eller billet kun til lørdag. Billet til torsdagens arrangement på Radar kan købes hér.

Foreningen Metal Royale kan for 13. gang præsentere Royal Metal Fest!

 

17. og 18. april 2020 slår vi portene op til to dage med alt, hvad dit sorte hjerte kan begære af kompromisløs og ekstrem musik, når den årlige metalfestival afholdes på tre af landets fineste spillesteder; VoxHall, Atlas & Radar.
Line-up
Ihsahn (NO) (lørdag)
Soilwork (SE) (fredag)
Hate (PL) (fredag)
Mercenary (DK) (fredag)
Kampfar (NO) (lørdag)
Terrorizer (US) (lørdag)
Cult Leader (US) (lørdag)
Uada (US) (fredag)
Solbrud (DK) (fredag)
Grift (SE) (fredag)
Velnias (US) (fredag)
Dāmim (UK) (lørdag)
Sanctrum (SE) (lørdag)
Hideous Divinity (IT) (lørdag)
Mass Worship (SE) (lørdag)
False (US) (lørdag)
Hatesphere (DK) (lørdag)
Hexis (DK) (fredag)
Blood Eagle (DK) (fredag)
Orm (DK) (lørdag)
Seed Of Heresy (DK) (lørdag)
Katla (DK) (lørdag)
Lipid (DK) (fredag)
Clients (DK) (fredag)
Wayward Dawn (DK) (fredag)

Børn under 12 år kommer gratis ind i følgeskab med en voksen med billet.

RMF'20 bliver præsenteret i samarbejde med Fonden VoxHall, Aarhus Kommune, Statens Kunstfond, Dansk Musiker Forbund, Dansk Artist Forbund, PROMUS, Soundforce - Backline Rental, Den Rullende Pølsemand, MerchCity samt alle vores fabelagtige frivillige - uden jer ingen fest!
Ihsahn (NO)
Hvad gør man, når man er ved at sprænges af for mange gode ideer? For enmandshæren Vegard Sverre Tveitan bag Ihsahn er svaret enkelt: Man får dem udført, en efter en.

Fælles for Vegards arbejde er, at versioner af black metal er omdrejningspunktet, hvilket er tydeligt, men det bliver blandet med prog, rock, avantgarde jazz og meget andet. Nogle af lydene på seneste værk, Ámr, er sågar inspireret af dybe baslyde fra hiphop, ligesom analoge synthesizere, som også er blevet brugt i de tidlige Emperor-dage, har været i spil.

Der bliver med andre ord eksperimenteret ekstremt meget med forskellige lydunivers og atmosfærer, hvilket underbygger hans ry som en af black metallens mest kreative kræfter.

Alle Vegards solo-albums har det tilfælles, at fokus er på det samlede udtryk og kompositionerne, fremfor bare at være en samling sange. Der skal være konceptuel sammenhæng.

Ihsahn udgav 13. dec første single fra den kommende EP ‘Telemark’.

Den produktive nordmand har været med i utallige projekter. På fuld tid i blandt andet Emperor, Zyklon-B, Pecatum og Thou Shalt Suffer. Som gæstemusiker i blandt andet Darkthrone, Satyricon og Ulver.
Soilwork (SE)
De blev dannet i 1995 under navnet Inferior Breed - nu er de bedre kendt som Soilwork, som de har heddet i over 20 år. De spiller moderne melodisk dødsmetal - et lydbillede, der blander Gøteborg-lyden med melankolske melodier. Det har altid været tydeligt at høre, at Soilwork kommer fra svensker-døds-land, selvom de til tider har kunnet bevæge sig ud i en metalcore’sk lyd.

I 2016 forlod Dirk Verbeuren trommestolen, som hurtigt blev overtaget af danske Bastian Thusgaard, der også folder sig ud i Dawn of Demise og The Arcane Order. Soilwork har 11 albums under bæltet - seneste udspil er “Verkligheten”, der høstede meget fine anmeldelser internationalt såvel som herhjemme. Heavymetal.dk skriver blandt andet: “Produktionen er knivskarp, sangene er fængende, og variationen er stor. Soilwork befinder sig på et virkeligt højt niveau, og det er marginaler, der adskiller denne udgivelse fra de suveræne forgængere”.
Hate (PL)
Hate er stabilt blackened death, som tonser imod dig på allervredeste vis. De rutinerede polske fortvivlelsesforkyndere alt andet end sparer på symbolisme, slavisk mystik og sublim scenografi, såvel som soniske lydmure og solide sekvenser.

Både den fængslende udstråling og intensiteten i melodierne holdes hele vejen igennem – med eksplosioner, der flækker kraniet på dig undervejs. Fra at have lavet mere ordinær død, er den nye stil med atmosfæriske tilnærmelser. Dynamisk og organisk og fyldt med fabler om kampfaldne krigere, som bliver hængende i vores verden og dominerer øde landskaber.
Mercenary (DK)
Som nedfrosne jætter, der bryder ud af deres årelange dvale, rejser den melodiske metals giganter Mercenary sig atter fra den nordjyske muld. Bandet afbryder deres årelange slummer og vender tilbage med deres hårdtslående metalhymner og særegne form for nordisk melankoli og melodi.

Mercenary har siden de debuterede internationalt med pladen "Everblack" i 2002 turneret Europa tyndt med supportturnéer for bands som Megadeth, Dark Tranquility og Nevermore samt optrådt på en lang række festivaler som Wacken Open Air, Roskilde Festival og Progpower USA, og bandet har gennem deres energiske og velspillede livefremførelser af deres let genkendelige genreblanding af melodi, melankoli, metallisk smadder, atmosfæriske keyboardflader og himmelstræbende guitarsoloer i verdensklasse tilkæmpet sig et globalt og loyalt følge.

Siden bandet udgav deres syvende plade "Through Our Darkest Days" i 2013, har Mercenary kun turneret sparsomt med blandt andet en turné som hovednavn rundt på Europas klubscener og en række koncerter som hovednavn i Japan, hvorefter bandet har afsondret sig i Nordjyllands mørkeste afkrog for at destillere det danske efterårs særlige melankoli og kombineret det med et vredt og tungt udtryk, som vil være at finde på det kommende album, der vil blive indspillet i 2020.

Til Royal Metal Fest 2020 præsenterer bandet både et opdateret lineup med ny trommeslager og en lang række klassiske metalkompostioner, samt eksklusiv smagsprøve på nyt materiale fra det kommende album.
Kampfar (NO)
Der er kul på Kampfar og knald på både hastighed og hidsighed. Det er black, men mere manisk henad ekstremmetal eller death og med alt fra rockede til proggede elementer – samtidig med, at der indimellem gøres plads til folklore, hvilket drager fornemmelserne over mod decideret vikingemetal.

Og den nordiske mytologi vægtes højt hos både vokalisten Dolk og de øvrige musikere i Kampfar, selvom titlen på den anmelderroste nyudgivelse "Ofidians Manifest" har rod i det gamle Grækenland. Tematikken på albummet kredser om Ophidia, slangen, og dens egenskaber og ligesindede: Tvetydighed, krybdyr og insekter.

Titelnummeret herfra er på engelsk, men ellers holder bandet efter 25 aktive år og en heroisk genkomst efter personlige kriser hos flere af bandmedlemmerne forrige år sig stadig mest til modersmålet. Akkurat ligesom de endnu, og nok nærmere mere end nogensinde, fokuserer på at gøre tingene efter eget hoved og ikke mindst lave et helvedes godt show, når de spiller live.
Terrorizer (US)
De amerikanske grind-pionerer i Terrorizer er klar til at save Royal Metal Fest midtover! En af grindcore-klassikerne der har inspireret utallige andre grindcore og death metal-bands. Bandet blev dannet i 1986, men gik i opløsning kort efter udgivelsen af første album World Downfall i 1989. Medlemmerne lagde herefter deres kunstneriske kræfter i bl.a. Morbid Angel (David Vincent, Pete Sandoval) og Napalm Death (Jesse Pintado) – hvilket ikke siger så lidt! Terrorizer blev gendannet i perioden 2005-2006, og igen i 2009. Bandet udgav i 2018 sit fjerde album Caustic Attack.
Cult Leader (US)
Monstrøst tungt grind-piskende hardcore-kaos tilsat dystre stemninger med rene vokaler. Sådan beskrev Roskilde Festival amerikanske Cult Leader, der indhyldede Gloria-scenen i et bestialsk mørke sidste sommer. Cult Leader veksler mellem ekstremmetalliske hardcore-eksplosioner og atmosfæriske passager hvor mørket og depressionen får lov at sive ind og langsomt fylde rummet. Her er lige dele Converge og Chelsea Wolfe.

Bandet har udgivet to albums, Lightless Walk (2015) og A Patient Man (2018), og er signed på Converge-sanger Jacob Bannons Deathwish Inc.-label.
Uada (US)
Amerikanske Uada lyder på een gang friskt og pilråddent. Atmosfæriske melodier smyger sig mellem brutale blastbeats, mens Jake Superchi’s vanvittige dommedagsvokal nænsom tager dig i hånden, flår armen af dig og tæver dig med den.

Bandet er et af de absolut ypperste beviser på hvordan de klassiske norske dyder kan opdateres og moderniseres, og deres koncert på Copenhell 2019 betegnes af mange som en af årets bedste. I anmeldelsen skrev Devilution blandt andet: “Som rabiesramte ulve fastlåste i kæder fortsatte de fire skikkelser med deres magtdemonstration i resten af den time festivalen tillod dem at spille. Uada beviste at man ikke behøver gammeldags remedier for at være et ægte Black metal band. Næh nej, det hele handler om attitude, dybde og at mene musikken - og det gør Uada fandeme!”
Solbrud (DK)
Solbrud har efterhånden ti år på bagen (det første år under navnet Gargoyle), og raser fortsat derudaf med stormfulde kompositioner, der skifter behageligt brat fra fuld dobbeltpedalsk desperation over til kontrolleret blæst formet i perfekt afmålte doser rytmisk melankoli. Hvirvelvindene efterlader et uvejr i sindet på den enkelte og i rummet individerne imellem.

Ole Luk og co. sparer aldrig på kræfterne, når de leverer noget af det fineste black, der er kommet ud af Danmark; Nærmere bestemt Københavns Nordvestkvarter. Musikken formuleres forvitrende og forvandler alle tilhørere til overlevende skibbrudne, tomme for ord og læsset med helt nye erkendelser.

Forvent opblændinger af de lækreste detaljer samtidig med et atmosfærisk tæppebombardement båret af præcision og indlevelse.
Grift (SE)
Grift er et enmandsprojekt af Erik Gärdefors, som med sine skandinaviske klange og klagende overgangsstemme blander black metal med forhistoriske naturbeskrivelser og folkede fornemmelser.

Geografisk tilhører Grift Göteborgs yderste opland ved søen Vänern, og lokalpatriotismen er stor: Både musisk såvel som i scenekunsten befinder vi os der, hvor grantræerne vokser helt ud over klipperne ved vandet, eller langt inde i den sydvestsvenske skov med kæmpemæssige nedlagte stammer og de øverste grene fortvivlede filtret ind i hinanden.

Grift er et gammelkristent svensk ord for grav, og lyrikken fokuserer på glemslen og dens modstander: bitter erindring. Live tager Erik Gärdefors sit band med, og formentlig også sit psalmodikon – et strengeinstrument fra 1800-tallet, brugt i kirker uden orgel.
Velnias (US)
Smeltet i en digel ved foden af Rocky Mountains, tæt ved den lille universitetsby Boulder i Colorado, kommer her en storladen blanding med doom og menneskehad som baseingrediens.

Det amerikanske band trækker både på folk, black og heavy, og fyrer op under historiefortællingen med urgamle sagn, hvilket navnet understreger: Velnias er de baltiske landes svar på Odin, en enøjet gud med hang til tricks, og som ifølge mytologien kan se ind i fremtiden.

Mens de tunge beats kører, kan en klassisk heavy guitarsound og growl i taleregistret pludselig tage over i flere minutter, inden alt igen bliver båret helt ned i både tempo og nodesystem, og fremmaler stilheden på toppen af de sneklædte bjergsider, som skærmer hjemegnen mod de allerhårdeste vestenvinde – og outroen kan lige så vel bestå af helt enkle folkemusiske toner som en langvarige udfadende distortionoverstemmer på guitaren. Et velorganiseret mix med dybe gys fra fjeldene på den anden side af Atlanten!
Dāmim (UK)
Blackened thrash straight outta London!

Det er ikke alt, der kommer fra London, der er efterfulgt af høflighedsfraser og pæn opførsel: For Dāmim er en omgang ordentlig’ fuld smadder med rasende growl, eksperimenterende guitarskingerheder og monstrøse trommer.

Men kontrollen tabes aldrig. Der er fokus på det tekniske med flere komplekse kompositioner, akkurat som hos Akercocke, hvor forsanger Nathanael Underwood en overgang huserede samtidig med Dāmimprojektet.

Dāmim hed tidligere bare Dām, et mellemøstligt ord for blod – og Dāmim er blodsudgydelse – og på det seneste, hvor blodet er begyndt at flyde i stride strømme, er verden så småt begyndt at få øjnene op for de britiske, buldrende beats.
Sanctrum (SE)
Uppsalabaserede Sanctrum er for alvor ved at vinde solidt fodfæste i både hjemlandet Sverige og på Balkan, hvor forsanger Irfan Cancar har sine rødder. Med kompromisløs screamo, primært på engelsk, men med bosniske gloser iblandt, og et lækkert, tykt lag af melodiske og ind i mellem groovy riffs, vælter Sanctrum publikum omkuld med deres thrashede dødsmetal.

Der kredses om angst, død og krig, mens det growlende supportkor lægger dybere toner på de smertefulde herligheder, og det er elegant og brutalt på samme tid – og der er ikke tid til at stå stille!
Hideous Divinity (IT)
Knusende kræfter og ødelæggende dimensioner præsenteres ved hjælp af døøiijh med døøijh på, når Rom-baserede Hideous Divinity slippes løs for at knuse ethvert håb. I mellem den brutalt kogende dødspragt spræller guitarsoloer med klassiske vibes, blot for så at igen blive en del af den beherskede vildskab. ”Jeg vil have publikum til at se det spøgelse, der hjemsøger os,” siger Enrico Schettino. Det bliver mørkt og magtfuldt!
Mass Worship (SE)
Læn dig op ad den tunge og grynede lyd, og nyd det formørkede groove metal med en snert af hardcore, når Mass Worship fra Stockholm – med danske Søren Bomand på guitar – sammentrækker genrer og tider til ét hele. Fusionen fuldendes et sted mellem mangfoldighed og enkelthed, via old school svensk, men med tidssvarende klinisk udført raseri ind over. Med subtile bølgende melodier, skaber svenskerne en parallel virkelighed i de rene, råtunge rituallignende riffs. Mass Worship har kun eksisteret et par år, men medlemmerne har stor showerfaring. Og de har momentum! Og plads til flere i nydyrkningen af den metalliserede punk, crust.
False (US)
Med en ubarmhjertig og tænderskærende vildskab hamrer False igennem, med intens moderne blackmetal.

Lyden emmer af smerte og tab, og med sidste års album Portent har bandet skabt et monumentalt værk, der med rette fandt vej til årslister hos No Clean Singing, Decibel Magazine, Metal Injection og mange flere. False er på en kort og eksklusiv europatour, der blandt andet omfatter Roadburn Festival og Royal Metal Fest!
Hatesphere (DK)
Med hjemmebanefordel, årevis af international erfaring og den der lyd, der får dig til bare at ha’ det rigtig rart indeni: Verdens bedste gode gamle ’Dukes of Thrash and Death’, Aarhus’ helt egen Hatesphere, melder klar til at vælte RMF 2020 med deres medrivende dødsthrash og en træfsikker serie af feststarterhits!

Hatesphere er altid god for en seriøs omgang gennemarbejdet og topprofessionel velkomponeret musikalsk underholdning, og for at sætte så meget smæk på, at det nok ikke kan undgås, at der kommer et par walls of death – eller ti.
Hexis (DK)
Et år efter at det evigt verdensturnerende band sidst var i Aarhus, flyver Hexis ind med deres kulsorte hardcoreinfanteri, og serverer det allermest sindssyge strobelysshow tilsat uendelige mængder musikalsk peber. Hvis nogen kan give dig følelsen af at blive lammet helt ind i knoglerne, er det forhekselsen fra hovedstaden med italiensk helvedesbas, der får det til at skælve i undergrunden. Så tag en dyb indånding, lad galskaben vælte ind over dig og forvent fuld destruktion!
Blood Eagle (DK)
De ribbensudhivende blodørne i Blood Eagle er tilbage på Royal Metal Fest, og siden de var forbi sidst, har groovedødsmetalbandet formet ikke mindre end tre vanvittige EP-lækkerbiskener med hver deres særpræg: grindfornemmelser, traditionel død og moderne teknisk touch.

Superbandet, med tidligere medlemmer fra Illdisposed, Hatesphere, Volbeat, Mnemic, Raunchy, og The Psyke Project, byder på giftige brandtrommer og dundrende riffs, som rammer dig med et overvældende energiniveau. Med kraftfuld og rullende fart kører de dig midt over, og lover, at dette kun er begyndelsen.
Orm (DK)
På de fire år, det bornholmske band har eksisteret, har de snoet sig ind i de sorteste metalhjerter med nordisk historie som omdrejningspunkt.

Elementerne, der støtter op om tematikken, kan være alt fra en enkelt supporttrompet for de dybe strenge på en sjælden hørt, men helt afgørende lavtempoguitar, til flydende vikingetidselektro i baggrunden af den hidsige dobbeltpedal.

På nyudgivelsen "Ir", understreger de to vokalister, at menneskets evige hjertekvaler, når de søges forklaret i naturen eller religiøst, bør tolkes som noget, der er større end den enkelte selv.

Orm bygger på resterne af det hedengangne dødsmetalband By The Patient, men med skiftet til black metal når bandet op på et niveau, som både anmeldere og koncertgængere med den største fornøjelse applauderer.
Seed Of Heresy (DK)
Seed of Heresy spiller ekstremmetal. Blottet for mening, trends og tricks. Kaos, larm og mangel på kontrol er det der står tilbage. Intet håb og intet had. Et apokalyptisk ridt uden lige. Brutal lydterapi uden andet formål end momentalt eksistensophør.

Den aarhusianske trio spiller kompromisløst, ubarmhjertigt og kynisk. Og der ligger mange års erfaring bag - medlemmerne har respektive fortider i Crocell, Panzerchrist, Adversary og Demolition, Inc.! De har taget det bedste med videre, og kan ruske ethvert publikum igennem med deres smittende smadder, smækfyldt af apati.
Katla (DK)
Dragen Katla er nok mest kendt som terrorbæstet fra Brødrene Løvehjerte, der døde i Karmanjakabjergene. Uhyret er nu genopstanden som en Doom Metal- trio fra den Københavnske undergrund!

Katla består af en syngende trommeslager og bassist og en guitarist. På et enkelt år stormede Katla frem og retfærdiggjorde deres bandnavn, ved at sprede frygt blandt folket. Den sataniskhedenske gruppe spillede på Wacken Open Air i sommers, som del af den verdensomspændende talentkonkurrence; W:O:A Metal Battle, efter deres sejr i den nationale udgave.

Katla spiller tung og voldsom doom uden nåde. Knusende riffs, black- metalliske vokaler og brutale passager er kendetegnet for de tre mænd. Med headbangs der rammer gulvet og trommer der ikke ser morgendagens lys, inviterer Katla til en tur i helvede, med bajere, kærlighed og masser af satan.
Lipid (DK)
Lipid mestrer konstant at fortsætte årtiers lange fejring af brutal thrash, og vildskaben fra Vejle er altid klar med hensynsløs ondskab og dramatiske sange, der løsner tarmene på enhver, der lytter.

Festlighederne flankeres af fyrig og farlig aura, og til kraftfulde tramp fra publikum lader Lipid sjældent muligheden for at starte en pit gå fra sig. Som skorpen af en virkeligt ildelugtende ost, tager Lipid det mest uhumske og ildevarslende og gør det til en delikatesse. Kom med og smag!
Clients (DK)
Clients spiller blackened death, men trækker også på blandt andet grind og ambient. De fem københavnske herrer har et par koncerter på programmet i løbet af foråret, så når de rammer Aarhus, er de garanteret i den perfekte blanding af at være varmet godt op og have rettet lidt til fra de første shows – og samtidig stadig være fuldstændigt klar på at køre publikum over!

Det spritnye metalband, der så dagens lys og nattens mørke for første gang sidste år, har haft stor succes med sine første udgivelser. Således fik det første nummer, Moth, i september kæmpestore rosende ord med fra både Sort Søndag og Den Tunge Time, og A Thousand Punctured Veins fra december blev spillet 10.000 gange på Spotify på kun tre uger.

De allerede offentliggjorte tracks er i øvrigt singler fra hele albummet A Callous Heart Rejects, som kommer til marts, en måneds tid inden Royal Metal Fest.
Wayward Dawn (DK)
Wayward Dawn har base i Skanderborgs jyske muld og spiller intens og hensynsløs dødsmetal. Bandet trækker lytteren ind i en verden af ond nihilisme og monstrøse lydbilleder med tordnende dobbeltpedaler, pulveriserende basstykker og nedstemte guitarer spillet gennem klassiske Marshall-forstærkere. Med inspiration fra både klassisk og moderne dødsmetal leverer Wayward Dawn en kombination af hurtig tremolo-picking og blastbeats, langsomme og knusende tunge passager samt episke omkvæd. Giftige ord om menneskelig og samfundsmæssig forfald fuldender billedet med dyriske brøl, afgrundsdybe growls og bundrådne skrig.

Wayward Dawn udgav deres anmelderroste debutalbum ”Soil Organic Matter” den 31. august 2018. Albummet var indspillet og produceret af Jacob Bredahl i Dead Rat Studio og mastered af Brad Boatright.
Links
Metal Royales hjemmeside
Facebook
Instagram
Info om handelsbetingelser m.m.

Musikhuset

Aura Dione

Koncert

OBS: Koncerten er desværre aflyst

ALLE BERØRTE GÆSTER BLIVER KONTAKTET DIREKTE. LÆS MERE: HTTPS://MUSIKHUSETAARHUS.DK/CORONA/

Aura Dione er tilbage!

Aura Dione udgiver ny single, som deler navn med en af slut-90’ernes største kvindelige musikikoner, ”Shania Twain”.

Inspireret af countrymusikkens rødder, er Aura Diones musik drevet af story-telling og en lyst til at dele ud af private kærlighedshistorier. Sange som fortæller historien om kærlighedssorger og om håbet og styrken man finder, for at komme igennem en ulykkelig forelskelse. Eller sagt på en anden måde…fra ”Heartbreak to Hope” og fra ”Pain to Power”!

Sangens puls pumper derudaf i takt med Auras personlige fortælling om at komme videre fra et hjerteskærende break-up og finde sig selv igen - stærkere end nogensinde før.

”Gennem hjertesorgen har jeg overlevet på en urkraft jeg også har brugt til at skabe det væsen, jeg er. Jeg har skabt mig selv på ny og virkelig arbejdet med at blive et helt menneske med mange facetter, og jeg har valgt at sige, at jeg ikke vil opleve en smerte uden at lade den komme til gavn for andre. Jeg bruger smerten i min kunst og i min musik og i samtaler med mennesker, jeg møder.

Jeg vil kunne løfte og hjælpe folk videre til også at opleve en festlighed ved livet.  At være oprigtig omkring smerten, og samtidig være taknemmelig for det vi er givet og fejre livet. At turde arbejde med sig selv i de dybere lag, for så forhåbentlig at komme ud på den anden side som et bedre og mere omsorgsfuld menneske i stedet for en knækket sjæl.”

En balance, der også rummer de forskellige sider af Aura Dione som menneske og ikke mindst kunstner, hvor hun bevæger sig i grænselandet mellem det rå, upolerede og umiddelbare og samtidig er flamboyant, excentrisk og har en helt særegen, sårbar styrke over sit udtryk, der bliver ved med at udvikle sig.

Ligesom Shania Twain leder Aura Dione efter en mand der kan elske hendes sjæl, og ikke bare ”holde hende varm om natten” og med ordene “You would think I’d go insane, but I’m recycling the pain” beviser Aura Dione, at hun genbruger sin smerte som benzin og kører fremad uden at se sig tilbage.

Aura Dione genoptager faklen og går i spidsen for den nye generations lyd af stærke kvinder i popmusik. Hendes urkraft og lydbillede lever et sted imellem Miley Cyrus og Kate Bush.

Debutalbummet Columbine fra 2009 var en samling af historier fra Aura Diones teenageår, hvor hun arbejdede ud fra sin egen rå essens, og efter år på turnéer og et vildt liv levet, opstår sangene nu, når hun sidder alene med sin guitar. ”I Will Love You Monday”  og ”Geronimo” var store hits internationalt og specielt i Tyskland gik hun direkte ind i ”Top of the charts” med ”Geronimo” fra hendes album Before The Dinosauers. Aura Dione blev belønnet med platinplader i Tyskland, Østrig, Schweitz og i hendes hjemland Danmark fik hun en guldplade. I 2012 lancerede Aura Dione singlen ”Friends” som nåede plads 6 på den Europæiske Single Chart.

Aura Dione har solgt 4.5 millioner singler og genereret mere end 18 millioner Spotify streams og 17 millioner views på YouTube.

Med udgangspunkt i sit unikke univers og uovervindelige eftertænksomhed, er der kommet en stor bunke sange ud af de mange timer med guitaren, og den første, der ser dagens lys er den sprudlende selvstændighedserklæring ”Shania Twain”.

En hyldest til kvinden, der bar leopard, og et moderne anthem om at leve i nuet, give slip på fortiden og stædigt blive ved med at elske med et åbent hjerte.

Den nye single ”Shania Twain” er det første kapitel i en musikalsk fortælling, som Aura vil dele med sine fans i 2019, og udkommer d. 5 april 2019.

“Min nye musik er det ærligste og kærligste jeg kan dele med verden.”

Varighed: 1 time og 20 minutter uden pause. Bemærk at sluttidspunktet kan variere.

Arrangør: Musikhuset

Atlas + Voxhall

Royal Metal Fest - Partout

Koncert

OBS: Royal Metal Fest 2020 aflyses, desværre. Royal Metal Fest oplyser:

Royal Metal Fest udskydes til foråret 2021.
Det er uvist om forbuddet mod afholdelse af arrangementer med flere end 100 deltagere og lukningen af Danmarks grænser vil være ophævet inden festivalen skulle afholdes 16.-18. april.
Det er desværre ikke muligt blot at flytte festivalen til senere på året, da de bands vi har på plakaten for længst har lagt tourplaner for resten af 2020, og det er helt urealistisk at sammensætte et nyt program på nuværende tidspunkt.
Alle købte billetter refunderes automatisk. Læs mere på metalroyale.dk/this-sucks

Dette er partoutbilletten - der kan også købes billet kun til fredag eller lørdag. Billet til torsdagens arrangement på Radar kan købes hér. Partoutbilletten gælder kun til fredag og lørdag.

Foreningen Metal Royale kan for 13. gang præsentere Royal Metal Fest!

 

17. og 18. april 2020 slår vi portene op til to dage med alt, hvad dit sorte hjerte kan begære af kompromisløs og ekstrem musik, når den årlige metalfestival afholdes på tre af landets fineste spillesteder; VoxHall, Atlas & Radar.
Line-up
Ihsahn (NO)
Soilwork (SE)
Hate (PL)
Mercenary (DK)
Kampfar (NO)
Terrorizer (US)
Cult Leader (US)
Uada (US)
Solbrud (DK)
Grift (SE)
Velnias (US)
Dāmim (UK)
Sanctrum (SE)
Hideous Divinity (IT)
Mass Worship (SE)
False (US)
Hatesphere (DK)
Hexis (DK)
Blood Eagle (DK)
Orm (DK)
Seed Of Heresy (DK)
Katla (DK)
Lipid (DK)
Clients (DK)
Wayward Dawn (DK)

Børn under 12 år kommer gratis ind i følgeskab med en voksen med billet.

RMF'20 bliver præsenteret i samarbejde med Fonden VoxHall, Aarhus Kommune, Statens Kunstfond, Dansk Musiker Forbund, Dansk Artist Forbund, PROMUS, Soundforce - Backline Rental, Den Rullende Pølsemand, MerchCity samt alle vores fabelagtige frivillige - uden jer ingen fest!
Ihsahn (NO)
Hvad gør man, når man er ved at sprænges af for mange gode ideer? For enmandshæren Vegard Sverre Tveitan bag Ihsahn er svaret enkelt: Man får dem udført, en efter en.

Fælles for Vegards arbejde er, at versioner af black metal er omdrejningspunktet, hvilket er tydeligt, men det bliver blandet med prog, rock, avantgarde jazz og meget andet. Nogle af lydene på seneste værk, Ámr, er sågar inspireret af dybe baslyde fra hiphop, ligesom analoge synthesizere, som også er blevet brugt i de tidlige Emperor-dage, har været i spil.

Der bliver med andre ord eksperimenteret ekstremt meget med forskellige lydunivers og atmosfærer, hvilket underbygger hans ry som en af black metallens mest kreative kræfter.

Alle Vegards solo-albums har det tilfælles, at fokus er på det samlede udtryk og kompositionerne, fremfor bare at være en samling sange. Der skal være konceptuel sammenhæng.

Ihsahn udgav 13. dec første single fra den kommende EP ‘Telemark’.

Den produktive nordmand har været med i utallige projekter. På fuld tid i blandt andet Emperor, Zyklon-B, Pecatum og Thou Shalt Suffer. Som gæstemusiker i blandt andet Darkthrone, Satyricon og Ulver.
Soilwork (SE)
De blev dannet i 1995 under navnet Inferior Breed - nu er de bedre kendt som Soilwork, som de har heddet i over 20 år. De spiller moderne melodisk dødsmetal - et lydbillede, der blander Gøteborg-lyden med melankolske melodier. Det har altid været tydeligt at høre, at Soilwork kommer fra svensker-døds-land, selvom de til tider har kunnet bevæge sig ud i en metalcore’sk lyd.

I 2016 forlod Dirk Verbeuren trommestolen, som hurtigt blev overtaget af danske Bastian Thusgaard, der også folder sig ud i Dawn of Demise og The Arcane Order. Soilwork har 11 albums under bæltet - seneste udspil er “Verkligheten”, der høstede meget fine anmeldelser internationalt såvel som herhjemme. Heavymetal.dk skriver blandt andet: “Produktionen er knivskarp, sangene er fængende, og variationen er stor. Soilwork befinder sig på et virkeligt højt niveau, og det er marginaler, der adskiller denne udgivelse fra de suveræne forgængere”.
Hate (PL)
Hate er stabilt blackened death, som tonser imod dig på allervredeste vis. De rutinerede polske fortvivlelsesforkyndere alt andet end sparer på symbolisme, slavisk mystik og sublim scenografi, såvel som soniske lydmure og solide sekvenser.

Både den fængslende udstråling og intensiteten i melodierne holdes hele vejen igennem – med eksplosioner, der flækker kraniet på dig undervejs. Fra at have lavet mere ordinær død, er den nye stil med atmosfæriske tilnærmelser. Dynamisk og organisk og fyldt med fabler om kampfaldne krigere, som bliver hængende i vores verden og dominerer øde landskaber.
Mercenary (DK)
Som nedfrosne jætter, der bryder ud af deres årelange dvale, rejser den melodiske metals giganter Mercenary sig atter fra den nordjyske muld. Bandet afbryder deres årelange slummer og vender tilbage med deres hårdtslående metalhymner og særegne form for nordisk melankoli og melodi.

Mercenary har siden de debuterede internationalt med pladen "Everblack" i 2002 turneret Europa tyndt med supportturnéer for bands som Megadeth, Dark Tranquility og Nevermore samt optrådt på en lang række festivaler som Wacken Open Air, Roskilde Festival og Progpower USA, og bandet har gennem deres energiske og velspillede livefremførelser af deres let genkendelige genreblanding af melodi, melankoli, metallisk smadder, atmosfæriske keyboardflader og himmelstræbende guitarsoloer i verdensklasse tilkæmpet sig et globalt og loyalt følge.

Siden bandet udgav deres syvende plade "Through Our Darkest Days" i 2013, har Mercenary kun turneret sparsomt med blandt andet en turné som hovednavn rundt på Europas klubscener og en række koncerter som hovednavn i Japan, hvorefter bandet har afsondret sig i Nordjyllands mørkeste afkrog for at destillere det danske efterårs særlige melankoli og kombineret det med et vredt og tungt udtryk, som vil være at finde på det kommende album, der vil blive indspillet i 2020.

Til Royal Metal Fest 2020 præsenterer bandet både et opdateret lineup med ny trommeslager og en lang række klassiske metalkompostioner, samt eksklusiv smagsprøve på nyt materiale fra det kommende album.
Kampfar (NO)
Der er kul på Kampfar og knald på både hastighed og hidsighed. Det er black, men mere manisk henad ekstremmetal eller death og med alt fra rockede til proggede elementer – samtidig med, at der indimellem gøres plads til folklore, hvilket drager fornemmelserne over mod decideret vikingemetal.

Og den nordiske mytologi vægtes højt hos både vokalisten Dolk og de øvrige musikere i Kampfar, selvom titlen på den anmelderroste nyudgivelse "Ofidians Manifest" har rod i det gamle Grækenland. Tematikken på albummet kredser om Ophidia, slangen, og dens egenskaber og ligesindede: Tvetydighed, krybdyr og insekter.

Titelnummeret herfra er på engelsk, men ellers holder bandet efter 25 aktive år og en heroisk genkomst efter personlige kriser hos flere af bandmedlemmerne forrige år sig stadig mest til modersmålet. Akkurat ligesom de endnu, og nok nærmere mere end nogensinde, fokuserer på at gøre tingene efter eget hoved og ikke mindst lave et helvedes godt show, når de spiller live.
Terrorizer (US)
De amerikanske grind-pionerer i Terrorizer er klar til at save Royal Metal Fest midtover! En af grindcore-klassikerne der har inspireret utallige andre grindcore og death metal-bands. Bandet blev dannet i 1986, men gik i opløsning kort efter udgivelsen af første album World Downfall i 1989. Medlemmerne lagde herefter deres kunstneriske kræfter i bl.a. Morbid Angel (David Vincent, Pete Sandoval) og Napalm Death (Jesse Pintado) – hvilket ikke siger så lidt! Terrorizer blev gendannet i perioden 2005-2006, og igen i 2009. Bandet udgav i 2018 sit fjerde album Caustic Attack.
Cult Leader (US)
Monstrøst tungt grind-piskende hardcore-kaos tilsat dystre stemninger med rene vokaler. Sådan beskrev Roskilde Festival amerikanske Cult Leader, der indhyldede Gloria-scenen i et bestialsk mørke sidste sommer. Cult Leader veksler mellem ekstremmetalliske hardcore-eksplosioner og atmosfæriske passager hvor mørket og depressionen får lov at sive ind og langsomt fylde rummet. Her er lige dele Converge og Chelsea Wolfe.

Bandet har udgivet to albums, Lightless Walk (2015) og A Patient Man (2018), og er signed på Converge-sanger Jacob Bannons Deathwish Inc.-label.
Uada (US)
Amerikanske Uada lyder på een gang friskt og pilråddent. Atmosfæriske melodier smyger sig mellem brutale blastbeats, mens Jake Superchi’s vanvittige dommedagsvokal nænsom tager dig i hånden, flår armen af dig og tæver dig med den.

Bandet er et af de absolut ypperste beviser på hvordan de klassiske norske dyder kan opdateres og moderniseres, og deres koncert på Copenhell 2019 betegnes af mange som en af årets bedste. I anmeldelsen skrev Devilution blandt andet: “Som rabiesramte ulve fastlåste i kæder fortsatte de fire skikkelser med deres magtdemonstration i resten af den time festivalen tillod dem at spille. Uada beviste at man ikke behøver gammeldags remedier for at være et ægte Black metal band. Næh nej, det hele handler om attitude, dybde og at mene musikken - og det gør Uada fandeme!”
Solbrud (DK)
Solbrud har efterhånden ti år på bagen (det første år under navnet Gargoyle), og raser fortsat derudaf med stormfulde kompositioner, der skifter behageligt brat fra fuld dobbeltpedalsk desperation over til kontrolleret blæst formet i perfekt afmålte doser rytmisk melankoli. Hvirvelvindene efterlader et uvejr i sindet på den enkelte og i rummet individerne imellem.

Ole Luk og co. sparer aldrig på kræfterne, når de leverer noget af det fineste black, der er kommet ud af Danmark; Nærmere bestemt Københavns Nordvestkvarter. Musikken formuleres forvitrende og forvandler alle tilhørere til overlevende skibbrudne, tomme for ord og læsset med helt nye erkendelser.

Forvent opblændinger af de lækreste detaljer samtidig med et atmosfærisk tæppebombardement båret af præcision og indlevelse.
Grift (SE)
Grift er et enmandsprojekt af Erik Gärdefors, som med sine skandinaviske klange og klagende overgangsstemme blander black metal med forhistoriske naturbeskrivelser og folkede fornemmelser.

Geografisk tilhører Grift Göteborgs yderste opland ved søen Vänern, og lokalpatriotismen er stor: Både musisk såvel som i scenekunsten befinder vi os der, hvor grantræerne vokser helt ud over klipperne ved vandet, eller langt inde i den sydvestsvenske skov med kæmpemæssige nedlagte stammer og de øverste grene fortvivlede filtret ind i hinanden.

Grift er et gammelkristent svensk ord for grav, og lyrikken fokuserer på glemslen og dens modstander: bitter erindring. Live tager Erik Gärdefors sit band med, og formentlig også sit psalmodikon – et strengeinstrument fra 1800-tallet, brugt i kirker uden orgel.
Velnias (US)
Smeltet i en digel ved foden af Rocky Mountains, tæt ved den lille universitetsby Boulder i Colorado, kommer her en storladen blanding med doom og menneskehad som baseingrediens.

Det amerikanske band trækker både på folk, black og heavy, og fyrer op under historiefortællingen med urgamle sagn, hvilket navnet understreger: Velnias er de baltiske landes svar på Odin, en enøjet gud med hang til tricks, og som ifølge mytologien kan se ind i fremtiden.

Mens de tunge beats kører, kan en klassisk heavy guitarsound og growl i taleregistret pludselig tage over i flere minutter, inden alt igen bliver båret helt ned i både tempo og nodesystem, og fremmaler stilheden på toppen af de sneklædte bjergsider, som skærmer hjemegnen mod de allerhårdeste vestenvinde – og outroen kan lige så vel bestå af helt enkle folkemusiske toner som en langvarige udfadende distortionoverstemmer på guitaren. Et velorganiseret mix med dybe gys fra fjeldene på den anden side af Atlanten!
Dāmim (UK)
Blackened thrash straight outta London!

Det er ikke alt, der kommer fra London, der er efterfulgt af høflighedsfraser og pæn opførsel: For Dāmim er en omgang ordentlig’ fuld smadder med rasende growl, eksperimenterende guitarskingerheder og monstrøse trommer.

Men kontrollen tabes aldrig. Der er fokus på det tekniske med flere komplekse kompositioner, akkurat som hos Akercocke, hvor forsanger Nathanael Underwood en overgang huserede samtidig med Dāmimprojektet.

Dāmim hed tidligere bare Dām, et mellemøstligt ord for blod – og Dāmim er blodsudgydelse – og på det seneste, hvor blodet er begyndt at flyde i stride strømme, er verden så småt begyndt at få øjnene op for de britiske, buldrende beats.
Sanctrum (SE)
Uppsalabaserede Sanctrum er for alvor ved at vinde solidt fodfæste i både hjemlandet Sverige og på Balkan, hvor forsanger Irfan Cancar har sine rødder. Med kompromisløs screamo, primært på engelsk, men med bosniske gloser iblandt, og et lækkert, tykt lag af melodiske og ind i mellem groovy riffs, vælter Sanctrum publikum omkuld med deres thrashede dødsmetal.

Der kredses om angst, død og krig, mens det growlende supportkor lægger dybere toner på de smertefulde herligheder, og det er elegant og brutalt på samme tid – og der er ikke tid til at stå stille!
Hideous Divinity (IT)
Knusende kræfter og ødelæggende dimensioner præsenteres ved hjælp af døøiijh med døøijh på, når Rom-baserede Hideous Divinity slippes løs for at knuse ethvert håb. I mellem den brutalt kogende dødspragt spræller guitarsoloer med klassiske vibes, blot for så at igen blive en del af den beherskede vildskab. ”Jeg vil have publikum til at se det spøgelse, der hjemsøger os,” siger Enrico Schettino. Det bliver mørkt og magtfuldt!
Mass Worship (SE)
Læn dig op ad den tunge og grynede lyd, og nyd det formørkede groove metal med en snert af hardcore, når Mass Worship fra Stockholm – med danske Søren Bomand på guitar – sammentrækker genrer og tider til ét hele. Fusionen fuldendes et sted mellem mangfoldighed og enkelthed, via old school svensk, men med tidssvarende klinisk udført raseri ind over. Med subtile bølgende melodier, skaber svenskerne en parallel virkelighed i de rene, råtunge rituallignende riffs. Mass Worship har kun eksisteret et par år, men medlemmerne har stor showerfaring. Og de har momentum! Og plads til flere i nydyrkningen af den metalliserede punk, crust.
False (US)
Med en ubarmhjertig og tænderskærende vildskab hamrer False igennem, med intens moderne blackmetal.

Lyden emmer af smerte og tab, og med sidste års album Portent har bandet skabt et monumentalt værk, der med rette fandt vej til årslister hos No Clean Singing, Decibel Magazine, Metal Injection og mange flere. False er på en kort og eksklusiv europatour, der blandt andet omfatter Roadburn Festival og Royal Metal Fest!
Hatesphere (DK)
Med hjemmebanefordel, årevis af international erfaring og den der lyd, der får dig til bare at ha’ det rigtig rart indeni: Verdens bedste gode gamle ’Dukes of Thrash and Death’, Aarhus’ helt egen Hatesphere, melder klar til at vælte RMF 2020 med deres medrivende dødsthrash og en træfsikker serie af feststarterhits!

Hatesphere er altid god for en seriøs omgang gennemarbejdet og topprofessionel velkomponeret musikalsk underholdning, og for at sætte så meget smæk på, at det nok ikke kan undgås, at der kommer et par walls of death – eller ti.
Hexis (DK)
Et år efter at det evigt verdensturnerende band sidst var i Aarhus, flyver Hexis ind med deres kulsorte hardcoreinfanteri, og serverer det allermest sindssyge strobelysshow tilsat uendelige mængder musikalsk peber. Hvis nogen kan give dig følelsen af at blive lammet helt ind i knoglerne, er det forhekselsen fra hovedstaden med italiensk helvedesbas, der får det til at skælve i undergrunden. Så tag en dyb indånding, lad galskaben vælte ind over dig og forvent fuld destruktion!
Blood Eagle (DK)
De ribbensudhivende blodørne i Blood Eagle er tilbage på Royal Metal Fest, og siden de var forbi sidst, har groovedødsmetalbandet formet ikke mindre end tre vanvittige EP-lækkerbiskener med hver deres særpræg: grindfornemmelser, traditionel død og moderne teknisk touch.

Superbandet, med tidligere medlemmer fra Illdisposed, Hatesphere, Volbeat, Mnemic, Raunchy, og The Psyke Project, byder på giftige brandtrommer og dundrende riffs, som rammer dig med et overvældende energiniveau. Med kraftfuld og rullende fart kører de dig midt over, og lover, at dette kun er begyndelsen.
Orm (DK)
På de fire år, det bornholmske band har eksisteret, har de snoet sig ind i de sorteste metalhjerter med nordisk historie som omdrejningspunkt.

Elementerne, der støtter op om tematikken, kan være alt fra en enkelt supporttrompet for de dybe strenge på en sjælden hørt, men helt afgørende lavtempoguitar, til flydende vikingetidselektro i baggrunden af den hidsige dobbeltpedal.

På nyudgivelsen "Ir", understreger de to vokalister, at menneskets evige hjertekvaler, når de søges forklaret i naturen eller religiøst, bør tolkes som noget, der er større end den enkelte selv.

Orm bygger på resterne af det hedengangne dødsmetalband By The Patient, men med skiftet til black metal når bandet op på et niveau, som både anmeldere og koncertgængere med den største fornøjelse applauderer.
Seed Of Heresy (DK)
Seed of Heresy spiller ekstremmetal. Blottet for mening, trends og tricks. Kaos, larm og mangel på kontrol er det der står tilbage. Intet håb og intet had. Et apokalyptisk ridt uden lige. Brutal lydterapi uden andet formål end momentalt eksistensophør.

Den aarhusianske trio spiller kompromisløst, ubarmhjertigt og kynisk. Og der ligger mange års erfaring bag - medlemmerne har respektive fortider i Crocell, Panzerchrist, Adversary og Demolition, Inc.! De har taget det bedste med videre, og kan ruske ethvert publikum igennem med deres smittende smadder, smækfyldt af apati.
Katla (DK)
Dragen Katla er nok mest kendt som terrorbæstet fra Brødrene Løvehjerte, der døde i Karmanjakabjergene. Uhyret er nu genopstanden som en Doom Metal- trio fra den Københavnske undergrund!

Katla består af en syngende trommeslager og bassist og en guitarist. På et enkelt år stormede Katla frem og retfærdiggjorde deres bandnavn, ved at sprede frygt blandt folket. Den sataniskhedenske gruppe spillede på Wacken Open Air i sommers, som del af den verdensomspændende talentkonkurrence; W:O:A Metal Battle, efter deres sejr i den nationale udgave.

Katla spiller tung og voldsom doom uden nåde. Knusende riffs, black- metalliske vokaler og brutale passager er kendetegnet for de tre mænd. Med headbangs der rammer gulvet og trommer der ikke ser morgendagens lys, inviterer Katla til en tur i helvede, med bajere, kærlighed og masser af satan.
Lipid (DK)
Lipid mestrer konstant at fortsætte årtiers lange fejring af brutal thrash, og vildskaben fra Vejle er altid klar med hensynsløs ondskab og dramatiske sange, der løsner tarmene på enhver, der lytter.

Festlighederne flankeres af fyrig og farlig aura, og til kraftfulde tramp fra publikum lader Lipid sjældent muligheden for at starte en pit gå fra sig. Som skorpen af en virkeligt ildelugtende ost, tager Lipid det mest uhumske og ildevarslende og gør det til en delikatesse. Kom med og smag!
Clients (DK)
Clients spiller blackened death, men trækker også på blandt andet grind og ambient. De fem københavnske herrer har et par koncerter på programmet i løbet af foråret, så når de rammer Aarhus, er de garanteret i den perfekte blanding af at være varmet godt op og have rettet lidt til fra de første shows – og samtidig stadig være fuldstændigt klar på at køre publikum over!

Det spritnye metalband, der så dagens lys og nattens mørke for første gang sidste år, har haft stor succes med sine første udgivelser. Således fik det første nummer, Moth, i september kæmpestore rosende ord med fra både Sort Søndag og Den Tunge Time, og A Thousand Punctured Veins fra december blev spillet 10.000 gange på Spotify på kun tre uger.

De allerede offentliggjorte tracks er i øvrigt singler fra hele albummet A Callous Heart Rejects, som kommer til marts, en måneds tid inden Royal Metal Fest.
Wayward Dawn (DK)
Wayward Dawn har base i Skanderborgs jyske muld og spiller intens og hensynsløs dødsmetal. Bandet trækker lytteren ind i en verden af ond nihilisme og monstrøse lydbilleder med tordnende dobbeltpedaler, pulveriserende basstykker og nedstemte guitarer spillet gennem klassiske Marshall-forstærkere. Med inspiration fra både klassisk og moderne dødsmetal leverer Wayward Dawn en kombination af hurtig tremolo-picking og blastbeats, langsomme og knusende tunge passager samt episke omkvæd. Giftige ord om menneskelig og samfundsmæssig forfald fuldender billedet med dyriske brøl, afgrundsdybe growls og bundrådne skrig.

Wayward Dawn udgav deres anmelderroste debutalbum ”Soil Organic Matter” den 31. august 2018. Albummet var indspillet og produceret af Jacob Bredahl i Dead Rat Studio og mastered af Brad Boatright.
Links
Metal Royales hjemmeside
Facebook
Instagram
Info om handelsbetingelser m.m.

Atlas + Voxhall

Royal Metal Fest - Lørdag

Koncert

OBS: Royal Metal Fest 2020 aflyses, desværre. Royal Metal Fest oplyser:

Royal Metal Fest udskydes til foråret 2021.
Det er uvist om forbuddet mod afholdelse af arrangementer med flere end 100 deltagere og lukningen af Danmarks grænser vil være ophævet inden festivalen skulle afholdes 16.-18. april.
Det er desværre ikke muligt blot at flytte festivalen til senere på året, da de bands vi har på plakaten for længst har lagt tourplaner for resten af 2020, og det er helt urealistisk at sammensætte et nyt program på nuværende tidspunkt.
Alle købte billetter refunderes automatisk. Læs mere på metalroyale.dk/this-sucks

Dette er lørdagsbilletten - der kan også købes partoutbillet eller billet kun til fredag. Billet til torsdagens arrangement på Radar kan købes hér.

Foreningen Metal Royale kan for 13. gang præsentere Royal Metal Fest!

 

17. og 18. april 2020 slår vi portene op til to dage med alt, hvad dit sorte hjerte kan begære af kompromisløs og ekstrem musik, når den årlige metalfestival afholdes på tre af landets fineste spillesteder; VoxHall, Atlas & Radar.
Line-up
Ihsahn (NO) (lørdag)
Soilwork (SE) (fredag)
Hate (PL) (fredag)
Mercenary (DK) (fredag)
Kampfar (NO) (lørdag)
Terrorizer (US) (lørdag)
Cult Leader (US) (lørdag)
Uada (US) (fredag)
Solbrud (DK) (fredag)
Grift (SE) (fredag)
Velnias (US) (fredag)
Dāmim (UK) (lørdag)
Sanctrum (SE) (lørdag)
Hideous Divinity (IT) (lørdag)
Mass Worship (SE) (lørdag)
False (US) (lørdag)
Hatesphere (DK) (lørdag)
Hexis (DK) (fredag)
Blood Eagle (DK) (fredag)
Orm (DK) (lørdag)
Seed Of Heresy (DK) (lørdag)
Katla (DK) (lørdag)
Lipid (DK) (fredag)
Clients (DK) (fredag)
Wayward Dawn (DK) (fredag)

Børn under 12 år kommer gratis ind i følgeskab med en voksen med billet.

RMF'20 bliver præsenteret i samarbejde med Fonden VoxHall, Aarhus Kommune, Statens Kunstfond, Dansk Musiker Forbund, Dansk Artist Forbund, PROMUS, Soundforce - Backline Rental, Den Rullende Pølsemand, MerchCity samt alle vores fabelagtige frivillige - uden jer ingen fest!
Ihsahn (NO)
Hvad gør man, når man er ved at sprænges af for mange gode ideer? For enmandshæren Vegard Sverre Tveitan bag Ihsahn er svaret enkelt: Man får dem udført, en efter en.

Fælles for Vegards arbejde er, at versioner af black metal er omdrejningspunktet, hvilket er tydeligt, men det bliver blandet med prog, rock, avantgarde jazz og meget andet. Nogle af lydene på seneste værk, Ámr, er sågar inspireret af dybe baslyde fra hiphop, ligesom analoge synthesizere, som også er blevet brugt i de tidlige Emperor-dage, har været i spil.

Der bliver med andre ord eksperimenteret ekstremt meget med forskellige lydunivers og atmosfærer, hvilket underbygger hans ry som en af black metallens mest kreative kræfter.

Alle Vegards solo-albums har det tilfælles, at fokus er på det samlede udtryk og kompositionerne, fremfor bare at være en samling sange. Der skal være konceptuel sammenhæng.

Ihsahn udgav 13. dec første single fra den kommende EP ‘Telemark’.

Den produktive nordmand har været med i utallige projekter. På fuld tid i blandt andet Emperor, Zyklon-B, Pecatum og Thou Shalt Suffer. Som gæstemusiker i blandt andet Darkthrone, Satyricon og Ulver.
Soilwork (SE)
De blev dannet i 1995 under navnet Inferior Breed - nu er de bedre kendt som Soilwork, som de har heddet i over 20 år. De spiller moderne melodisk dødsmetal - et lydbillede, der blander Gøteborg-lyden med melankolske melodier. Det har altid været tydeligt at høre, at Soilwork kommer fra svensker-døds-land, selvom de til tider har kunnet bevæge sig ud i en metalcore’sk lyd.

I 2016 forlod Dirk Verbeuren trommestolen, som hurtigt blev overtaget af danske Bastian Thusgaard, der også folder sig ud i Dawn of Demise og The Arcane Order. Soilwork har 11 albums under bæltet - seneste udspil er “Verkligheten”, der høstede meget fine anmeldelser internationalt såvel som herhjemme. Heavymetal.dk skriver blandt andet: “Produktionen er knivskarp, sangene er fængende, og variationen er stor. Soilwork befinder sig på et virkeligt højt niveau, og det er marginaler, der adskiller denne udgivelse fra de suveræne forgængere”.
Hate (PL)
Hate er stabilt blackened death, som tonser imod dig på allervredeste vis. De rutinerede polske fortvivlelsesforkyndere alt andet end sparer på symbolisme, slavisk mystik og sublim scenografi, såvel som soniske lydmure og solide sekvenser.

Både den fængslende udstråling og intensiteten i melodierne holdes hele vejen igennem – med eksplosioner, der flækker kraniet på dig undervejs. Fra at have lavet mere ordinær død, er den nye stil med atmosfæriske tilnærmelser. Dynamisk og organisk og fyldt med fabler om kampfaldne krigere, som bliver hængende i vores verden og dominerer øde landskaber.
Mercenary (DK)
Som nedfrosne jætter, der bryder ud af deres årelange dvale, rejser den melodiske metals giganter Mercenary sig atter fra den nordjyske muld. Bandet afbryder deres årelange slummer og vender tilbage med deres hårdtslående metalhymner og særegne form for nordisk melankoli og melodi.

Mercenary har siden de debuterede internationalt med pladen "Everblack" i 2002 turneret Europa tyndt med supportturnéer for bands som Megadeth, Dark Tranquility og Nevermore samt optrådt på en lang række festivaler som Wacken Open Air, Roskilde Festival og Progpower USA, og bandet har gennem deres energiske og velspillede livefremførelser af deres let genkendelige genreblanding af melodi, melankoli, metallisk smadder, atmosfæriske keyboardflader og himmelstræbende guitarsoloer i verdensklasse tilkæmpet sig et globalt og loyalt følge.

Siden bandet udgav deres syvende plade "Through Our Darkest Days" i 2013, har Mercenary kun turneret sparsomt med blandt andet en turné som hovednavn rundt på Europas klubscener og en række koncerter som hovednavn i Japan, hvorefter bandet har afsondret sig i Nordjyllands mørkeste afkrog for at destillere det danske efterårs særlige melankoli og kombineret det med et vredt og tungt udtryk, som vil være at finde på det kommende album, der vil blive indspillet i 2020.

Til Royal Metal Fest 2020 præsenterer bandet både et opdateret lineup med ny trommeslager og en lang række klassiske metalkompostioner, samt eksklusiv smagsprøve på nyt materiale fra det kommende album.
Kampfar (NO)
Der er kul på Kampfar og knald på både hastighed og hidsighed. Det er black, men mere manisk henad ekstremmetal eller death og med alt fra rockede til proggede elementer – samtidig med, at der indimellem gøres plads til folklore, hvilket drager fornemmelserne over mod decideret vikingemetal.

Og den nordiske mytologi vægtes højt hos både vokalisten Dolk og de øvrige musikere i Kampfar, selvom titlen på den anmelderroste nyudgivelse "Ofidians Manifest" har rod i det gamle Grækenland. Tematikken på albummet kredser om Ophidia, slangen, og dens egenskaber og ligesindede: Tvetydighed, krybdyr og insekter.

Titelnummeret herfra er på engelsk, men ellers holder bandet efter 25 aktive år og en heroisk genkomst efter personlige kriser hos flere af bandmedlemmerne forrige år sig stadig mest til modersmålet. Akkurat ligesom de endnu, og nok nærmere mere end nogensinde, fokuserer på at gøre tingene efter eget hoved og ikke mindst lave et helvedes godt show, når de spiller live.
Terrorizer (US)
De amerikanske grind-pionerer i Terrorizer er klar til at save Royal Metal Fest midtover! En af grindcore-klassikerne der har inspireret utallige andre grindcore og death metal-bands. Bandet blev dannet i 1986, men gik i opløsning kort efter udgivelsen af første album World Downfall i 1989. Medlemmerne lagde herefter deres kunstneriske kræfter i bl.a. Morbid Angel (David Vincent, Pete Sandoval) og Napalm Death (Jesse Pintado) – hvilket ikke siger så lidt! Terrorizer blev gendannet i perioden 2005-2006, og igen i 2009. Bandet udgav i 2018 sit fjerde album Caustic Attack.
Cult Leader (US)
Monstrøst tungt grind-piskende hardcore-kaos tilsat dystre stemninger med rene vokaler. Sådan beskrev Roskilde Festival amerikanske Cult Leader, der indhyldede Gloria-scenen i et bestialsk mørke sidste sommer. Cult Leader veksler mellem ekstremmetalliske hardcore-eksplosioner og atmosfæriske passager hvor mørket og depressionen får lov at sive ind og langsomt fylde rummet. Her er lige dele Converge og Chelsea Wolfe.

Bandet har udgivet to albums, Lightless Walk (2015) og A Patient Man (2018), og er signed på Converge-sanger Jacob Bannons Deathwish Inc.-label.
Uada (US)
Amerikanske Uada lyder på een gang friskt og pilråddent. Atmosfæriske melodier smyger sig mellem brutale blastbeats, mens Jake Superchi’s vanvittige dommedagsvokal nænsom tager dig i hånden, flår armen af dig og tæver dig med den.

Bandet er et af de absolut ypperste beviser på hvordan de klassiske norske dyder kan opdateres og moderniseres, og deres koncert på Copenhell 2019 betegnes af mange som en af årets bedste. I anmeldelsen skrev Devilution blandt andet: “Som rabiesramte ulve fastlåste i kæder fortsatte de fire skikkelser med deres magtdemonstration i resten af den time festivalen tillod dem at spille. Uada beviste at man ikke behøver gammeldags remedier for at være et ægte Black metal band. Næh nej, det hele handler om attitude, dybde og at mene musikken - og det gør Uada fandeme!”
Solbrud (DK)
Solbrud har efterhånden ti år på bagen (det første år under navnet Gargoyle), og raser fortsat derudaf med stormfulde kompositioner, der skifter behageligt brat fra fuld dobbeltpedalsk desperation over til kontrolleret blæst formet i perfekt afmålte doser rytmisk melankoli. Hvirvelvindene efterlader et uvejr i sindet på den enkelte og i rummet individerne imellem.

Ole Luk og co. sparer aldrig på kræfterne, når de leverer noget af det fineste black, der er kommet ud af Danmark; Nærmere bestemt Københavns Nordvestkvarter. Musikken formuleres forvitrende og forvandler alle tilhørere til overlevende skibbrudne, tomme for ord og læsset med helt nye erkendelser.

Forvent opblændinger af de lækreste detaljer samtidig med et atmosfærisk tæppebombardement båret af præcision og indlevelse.
Grift (SE)
Grift er et enmandsprojekt af Erik Gärdefors, som med sine skandinaviske klange og klagende overgangsstemme blander black metal med forhistoriske naturbeskrivelser og folkede fornemmelser.

Geografisk tilhører Grift Göteborgs yderste opland ved søen Vänern, og lokalpatriotismen er stor: Både musisk såvel som i scenekunsten befinder vi os der, hvor grantræerne vokser helt ud over klipperne ved vandet, eller langt inde i den sydvestsvenske skov med kæmpemæssige nedlagte stammer og de øverste grene fortvivlede filtret ind i hinanden.

Grift er et gammelkristent svensk ord for grav, og lyrikken fokuserer på glemslen og dens modstander: bitter erindring. Live tager Erik Gärdefors sit band med, og formentlig også sit psalmodikon – et strengeinstrument fra 1800-tallet, brugt i kirker uden orgel.
Velnias (US)
Smeltet i en digel ved foden af Rocky Mountains, tæt ved den lille universitetsby Boulder i Colorado, kommer her en storladen blanding med doom og menneskehad som baseingrediens.

Det amerikanske band trækker både på folk, black og heavy, og fyrer op under historiefortællingen med urgamle sagn, hvilket navnet understreger: Velnias er de baltiske landes svar på Odin, en enøjet gud med hang til tricks, og som ifølge mytologien kan se ind i fremtiden.

Mens de tunge beats kører, kan en klassisk heavy guitarsound og growl i taleregistret pludselig tage over i flere minutter, inden alt igen bliver båret helt ned i både tempo og nodesystem, og fremmaler stilheden på toppen af de sneklædte bjergsider, som skærmer hjemegnen mod de allerhårdeste vestenvinde – og outroen kan lige så vel bestå af helt enkle folkemusiske toner som en langvarige udfadende distortionoverstemmer på guitaren. Et velorganiseret mix med dybe gys fra fjeldene på den anden side af Atlanten!
Dāmim (UK)
Blackened thrash straight outta London!

Det er ikke alt, der kommer fra London, der er efterfulgt af høflighedsfraser og pæn opførsel: For Dāmim er en omgang ordentlig’ fuld smadder med rasende growl, eksperimenterende guitarskingerheder og monstrøse trommer.

Men kontrollen tabes aldrig. Der er fokus på det tekniske med flere komplekse kompositioner, akkurat som hos Akercocke, hvor forsanger Nathanael Underwood en overgang huserede samtidig med Dāmimprojektet.

Dāmim hed tidligere bare Dām, et mellemøstligt ord for blod – og Dāmim er blodsudgydelse – og på det seneste, hvor blodet er begyndt at flyde i stride strømme, er verden så småt begyndt at få øjnene op for de britiske, buldrende beats.
Sanctrum (SE)
Uppsalabaserede Sanctrum er for alvor ved at vinde solidt fodfæste i både hjemlandet Sverige og på Balkan, hvor forsanger Irfan Cancar har sine rødder. Med kompromisløs screamo, primært på engelsk, men med bosniske gloser iblandt, og et lækkert, tykt lag af melodiske og ind i mellem groovy riffs, vælter Sanctrum publikum omkuld med deres thrashede dødsmetal.

Der kredses om angst, død og krig, mens det growlende supportkor lægger dybere toner på de smertefulde herligheder, og det er elegant og brutalt på samme tid – og der er ikke tid til at stå stille!
Hideous Divinity (IT)
Knusende kræfter og ødelæggende dimensioner præsenteres ved hjælp af døøiijh med døøijh på, når Rom-baserede Hideous Divinity slippes løs for at knuse ethvert håb. I mellem den brutalt kogende dødspragt spræller guitarsoloer med klassiske vibes, blot for så at igen blive en del af den beherskede vildskab. ”Jeg vil have publikum til at se det spøgelse, der hjemsøger os,” siger Enrico Schettino. Det bliver mørkt og magtfuldt!
Mass Worship (SE)
Læn dig op ad den tunge og grynede lyd, og nyd det formørkede groove metal med en snert af hardcore, når Mass Worship fra Stockholm – med danske Søren Bomand på guitar – sammentrækker genrer og tider til ét hele. Fusionen fuldendes et sted mellem mangfoldighed og enkelthed, via old school svensk, men med tidssvarende klinisk udført raseri ind over. Med subtile bølgende melodier, skaber svenskerne en parallel virkelighed i de rene, råtunge rituallignende riffs. Mass Worship har kun eksisteret et par år, men medlemmerne har stor showerfaring. Og de har momentum! Og plads til flere i nydyrkningen af den metalliserede punk, crust.
False (US)
Med en ubarmhjertig og tænderskærende vildskab hamrer False igennem, med intens moderne blackmetal.

Lyden emmer af smerte og tab, og med sidste års album Portent har bandet skabt et monumentalt værk, der med rette fandt vej til årslister hos No Clean Singing, Decibel Magazine, Metal Injection og mange flere. False er på en kort og eksklusiv europatour, der blandt andet omfatter Roadburn Festival og Royal Metal Fest!
Hatesphere (DK)
Med hjemmebanefordel, årevis af international erfaring og den der lyd, der får dig til bare at ha’ det rigtig rart indeni: Verdens bedste gode gamle ’Dukes of Thrash and Death’, Aarhus’ helt egen Hatesphere, melder klar til at vælte RMF 2020 med deres medrivende dødsthrash og en træfsikker serie af feststarterhits!

Hatesphere er altid god for en seriøs omgang gennemarbejdet og topprofessionel velkomponeret musikalsk underholdning, og for at sætte så meget smæk på, at det nok ikke kan undgås, at der kommer et par walls of death – eller ti.
Hexis (DK)
Et år efter at det evigt verdensturnerende band sidst var i Aarhus, flyver Hexis ind med deres kulsorte hardcoreinfanteri, og serverer det allermest sindssyge strobelysshow tilsat uendelige mængder musikalsk peber. Hvis nogen kan give dig følelsen af at blive lammet helt ind i knoglerne, er det forhekselsen fra hovedstaden med italiensk helvedesbas, der får det til at skælve i undergrunden. Så tag en dyb indånding, lad galskaben vælte ind over dig og forvent fuld destruktion!
Blood Eagle (DK)
De ribbensudhivende blodørne i Blood Eagle er tilbage på Royal Metal Fest, og siden de var forbi sidst, har groovedødsmetalbandet formet ikke mindre end tre vanvittige EP-lækkerbiskener med hver deres særpræg: grindfornemmelser, traditionel død og moderne teknisk touch.

Superbandet, med tidligere medlemmer fra Illdisposed, Hatesphere, Volbeat, Mnemic, Raunchy, og The Psyke Project, byder på giftige brandtrommer og dundrende riffs, som rammer dig med et overvældende energiniveau. Med kraftfuld og rullende fart kører de dig midt over, og lover, at dette kun er begyndelsen.
Orm (DK)
På de fire år, det bornholmske band har eksisteret, har de snoet sig ind i de sorteste metalhjerter med nordisk historie som omdrejningspunkt.

Elementerne, der støtter op om tematikken, kan være alt fra en enkelt supporttrompet for de dybe strenge på en sjælden hørt, men helt afgørende lavtempoguitar, til flydende vikingetidselektro i baggrunden af den hidsige dobbeltpedal.

På nyudgivelsen "Ir", understreger de to vokalister, at menneskets evige hjertekvaler, når de søges forklaret i naturen eller religiøst, bør tolkes som noget, der er større end den enkelte selv.

Orm bygger på resterne af det hedengangne dødsmetalband By The Patient, men med skiftet til black metal når bandet op på et niveau, som både anmeldere og koncertgængere med den største fornøjelse applauderer.
Seed Of Heresy (DK)
Seed of Heresy spiller ekstremmetal. Blottet for mening, trends og tricks. Kaos, larm og mangel på kontrol er det der står tilbage. Intet håb og intet had. Et apokalyptisk ridt uden lige. Brutal lydterapi uden andet formål end momentalt eksistensophør.

Den aarhusianske trio spiller kompromisløst, ubarmhjertigt og kynisk. Og der ligger mange års erfaring bag - medlemmerne har respektive fortider i Crocell, Panzerchrist, Adversary og Demolition, Inc.! De har taget det bedste med videre, og kan ruske ethvert publikum igennem med deres smittende smadder, smækfyldt af apati.
Katla (DK)
Dragen Katla er nok mest kendt som terrorbæstet fra Brødrene Løvehjerte, der døde i Karmanjakabjergene. Uhyret er nu genopstanden som en Doom Metal- trio fra den Københavnske undergrund!

Katla består af en syngende trommeslager og bassist og en guitarist. På et enkelt år stormede Katla frem og retfærdiggjorde deres bandnavn, ved at sprede frygt blandt folket. Den sataniskhedenske gruppe spillede på Wacken Open Air i sommers, som del af den verdensomspændende talentkonkurrence; W:O:A Metal Battle, efter deres sejr i den nationale udgave.

Katla spiller tung og voldsom doom uden nåde. Knusende riffs, black- metalliske vokaler og brutale passager er kendetegnet for de tre mænd. Med headbangs der rammer gulvet og trommer der ikke ser morgendagens lys, inviterer Katla til en tur i helvede, med bajere, kærlighed og masser af satan.
Lipid (DK)
Lipid mestrer konstant at fortsætte årtiers lange fejring af brutal thrash, og vildskaben fra Vejle er altid klar med hensynsløs ondskab og dramatiske sange, der løsner tarmene på enhver, der lytter.

Festlighederne flankeres af fyrig og farlig aura, og til kraftfulde tramp fra publikum lader Lipid sjældent muligheden for at starte en pit gå fra sig. Som skorpen af en virkeligt ildelugtende ost, tager Lipid det mest uhumske og ildevarslende og gør det til en delikatesse. Kom med og smag!
Clients (DK)
Clients spiller blackened death, men trækker også på blandt andet grind og ambient. De fem københavnske herrer har et par koncerter på programmet i løbet af foråret, så når de rammer Aarhus, er de garanteret i den perfekte blanding af at være varmet godt op og have rettet lidt til fra de første shows – og samtidig stadig være fuldstændigt klar på at køre publikum over!

Det spritnye metalband, der så dagens lys og nattens mørke for første gang sidste år, har haft stor succes med sine første udgivelser. Således fik det første nummer, Moth, i september kæmpestore rosende ord med fra både Sort Søndag og Den Tunge Time, og A Thousand Punctured Veins fra december blev spillet 10.000 gange på Spotify på kun tre uger.

De allerede offentliggjorte tracks er i øvrigt singler fra hele albummet A Callous Heart Rejects, som kommer til marts, en måneds tid inden Royal Metal Fest.
Wayward Dawn (DK)
Wayward Dawn har base i Skanderborgs jyske muld og spiller intens og hensynsløs dødsmetal. Bandet trækker lytteren ind i en verden af ond nihilisme og monstrøse lydbilleder med tordnende dobbeltpedaler, pulveriserende basstykker og nedstemte guitarer spillet gennem klassiske Marshall-forstærkere. Med inspiration fra både klassisk og moderne dødsmetal leverer Wayward Dawn en kombination af hurtig tremolo-picking og blastbeats, langsomme og knusende tunge passager samt episke omkvæd. Giftige ord om menneskelig og samfundsmæssig forfald fuldender billedet med dyriske brøl, afgrundsdybe growls og bundrådne skrig.

Wayward Dawn udgav deres anmelderroste debutalbum ”Soil Organic Matter” den 31. august 2018. Albummet var indspillet og produceret af Jacob Bredahl i Dead Rat Studio og mastered af Brad Boatright.
Links
Metal Royales hjemmeside
Facebook
Instagram
Info om handelsbetingelser m.m.

Musikhuset

ANTONiA

Koncert

OBS: Koncerten er desværre aflyst.

Alle berørte gæster bliver kontaktet direkte. Læs mere: https://musikhusetaarhus.dk/corona/

 

Dansk/Kroatisk sangerinde ANTONiA skriver dansksprogede sange med inspiration fra sine rødder fra Balkanhalvøen og sin opvækst i norden. Fra en utrolig ren og sårbar vokal, ud i arrangementer der rummer de helt store følelser, kan du læne dig tilbage og nyde nye originale sange der tekstligt kredser om emner som at passe på vores dyrebare jord, om at flygte fra et land i krig, om den evigt svære kærlighed og om at finde fodfæste. Hun arbejder i øjeblikket på sin debut single som forventes at udkomme i sommeren 2020.

Programoversigt:

  1. Kalder mig hjem
  2. Zarad tebe
  3. Yemaya
  4. Bølgen den blå
  5. Tid og sted
  6. Forsvinder væk
  7. Hajmo
  8. Fælles vej
  9. Junglefuglen Timo
  10. Moderjord
  11. Drømmekysset
  12. Lyse dage

Arrangør: Musikhuset Aarhus

Atlas + Voxhall

Grant-Lee Phillips

Koncert

OBS: Koncerten er udsat til den 28. september.

Allerede købte billetter er naturligvis gældende til den nye dato. Ønske købt(e) billet(ter) refunderet har man som billetkøber modtaget mail med anvisning om hvordan.

Bemærk: Koncerten er en siddekoncert.

Amerikanske Grant-Lee Phillips mestrer melankolske americana-stemninger i sin sanger/sangskrivning, der både favner folk og rock.

 

Grant-Lee Phillips slog oprindeligt sine folder i bandet Shiva Burlesque tilbage i slutningen af 1980’erne, men det var med Grant Lee Buffalo, at manden for alvor fik prikket hul igennem til verden. Sagerne tog i dén grad fart, da singlen “Fuzzy” udkom på Bob Moulds pladeselskab i 1992 – den blev rost til skyerne og sikrede bandet en pladekontrakt med Slash Records, der således udgav gruppens debutalbum, det ligeledes “Fuzzy”-betitlede værk fra 1993; et album, der af R.E.M.’s Michael Stipe blev udråbt til det års stærkeste plade. Grant Lee Buffalo nåede at udgive yderligere tre album, inden bandet gik i opløsning i 1999.

Grant-Lee Phillips havde dog mod på mere, så han søsatte kort efter en solokarriere, der således allerede i år 2000 kastede solo-debuten “Ladies Love Oracle” af sig. “Mobilize” fra 2001 udmøntede sig i betydelige anmelderroser og var ikke mindst bemærkelsesværdigt i kraft af det faktum, at Phillips selv spillede alle instrumenter derpå. Siden er fulgt yderligere syv udgivelser – herunder “Nineteeneighties”, der var en samling af cover-sange, og mandens seneste værk, det vanligt skamroste “Widdershins” (2018).

Beslægtede navne
Josh Ritter
Steve Earle
Josh Rouse
John Hiatt
Ron Sexsmith
John Prine
Jason Isbell

Anmeldercitater
"Phillips’ melodies are solid and simplistically accessible, never swamping the lyric’s articulate message; protest songs have rarely been so polite in their persuasiveness." (Record Collector, 2018 - læs hele anmeldelsen)

"Full of heart, courage, and passion, Widdershins finds Grant-Lee Phillips going from strength to strength after The Narrows, and it ranks with his best solo efforts." (AllMusic, 2018 - læs hele anmeldelsen)

Links
Grant-Lee Phillips' hjemmeside
Facebook
Twitter
Instagram
Info om handelsbetingelser m.m.

Musikhuset

Cæcilie Norby

Koncert

Cæcilie Norby har haft en imponerende karriere, som kun få herhjemme har formået at gøre hende efter.
Efter hendes alsidige og imponerende medvirken dette års udgave af Toppen af Poppen er Cæcilie tilbage med et powerfuldt all star band og et repertoire, der lægger vægt på hendes pop-soul sider, hvor krydderier af Jazz og Rock selvfølgelig også findes. Hun slog for alvor i gennem for snart 30 år siden i orkestrene Frontline og One Two. Siden fik hun guldrandede pladekontrakter, først med det hæderkronede label Blue Note Records - idag er hun signet på Europas største Vocal labels ACTmusic.

Her kan du se Cæcilie Norby brillere i Toppen af Poppen.

De sidste 30 år har hun turneret verden rundt. Ivan Rod kvitterede i Gaffa med 6/6 stjerner i 2018: “Hendes tekniske formåen og ægte indlevelse i alle numre gjorde udslaget. Hun fremmanede så at sige sine historier, så man forstod hver en følelse, de rummede.” - Glæd dig til en fantastisk musikalsk rejse med facetternes vokaldronning.

Arrangør: Musikhuset Aarhus

Musikhuset

Claudia Campagnol

Koncert

OBS: Koncerten er desværre aflyst.

Læs mere: https://musikhusetaarhus.dk/corona/

 

Claudia Campagnol er en alsidig og karismatisk kunstner med en helt utrolig stemme og et unikt, bredt og personligt musikalsk udtryk. Hendes musik har stærk rod i fusionsjazzen med udløbere til både soul, jazz, pop og R&B. Claudia har spillet og komponeret musik fra hun var bare 4 år og var allerede som barn klart fokuseret på at skabe sig en musikalsk karriere – og hun har ikke set sig tilbage siden. Med en lethed, positiv ligefremhed og et kæmpestort talent synger Claudia sig ind i hjertet på sit publikum. Og når hun tager sin cool keytar frem og smider en keyboardsolo, er man helt solgt.

Claudia Campagnols anmelderroste debut-album “I’m Strong” viser en dybt personlig musikskaber, der med enestående groove og feeling magter at favne det store, imødekommende udtryk og samtidig gå direkte efter lytterens inderste sjæl. Albummet var i 2019 nomineret til Danish Music Awards Jazz i hele 2 kategorier: ‘Årets Nye Navn’ og ‘Årets Vokaludgivelse’.

Claudia er kendt for sin stærke live-performance, og med sig til koncerten i Musikhuset Aarhus har hun fire af Danmarks og Sveriges bedste unge musikere. Så vær klar til en oplevelse udover det sædvanlige med musik, der fylder rummet ud og som med garanti vil bringe både smil og tårer frem.

Line-up:
Claudia Campagnol (vokal/keytar)
John Venkiah (keys)
Carl Mörner Ringström (guitar)
Andreas Hatholt (bas)
Niclas Campagnol (trommer)

Atlas + Voxhall

Norma Winstone + The North plays Kenny Wheeler

Koncert

Koncerten er en siddekoncert.

Canadiske Kenny Wheeler (1930-2014) var som komponist og trompetist en stilskaber og indbegrebet af den klangfulde og smukke ECM-lyd. Og det er hans musik, der er omdrejningspunktet for denne koncert på Atlas i Aarhus.

 

Wheeler fortolkes og hyldes af sangerinden Norma Winstone i samarbejde med orkestret The North og den engelske stjernetrompetist Percy Pursglove. Norma Winstone er selv en stilist med sin lyriske tilgang til jazzvokal. Hun har siden sit gennembrud i slutningen af 60’erne påvirket generationer af jazzsangerinder. Listen af jazzikoner, hun har sunget med, tæller blandt andre Ralph Towner, Egberto Gismonti, Steve Swallow og Kenny Wheeler, med hvem hun havde et længerevarende samarbejde.

The North, som vandt en canadisk Juno Award i 2018 for albummet af samme navn, har inviteret virtuose Percy Pursglove med som pladsholder for Kenny Wheeler.

Norma Winstone (vokal)
Percy Pursglove (trompet)
Mike Murley (saxofoner)
David Braid (klaver)
Johnny Åman (bas)
Anders Mogensen (trommer)
Links
Norma Winstones hjemmeside
Info om handelsbetingelser m.m.

Atlas + Voxhall

William DuVall

Koncert

Amerikanske William DuVall, der synger og spiller rytmeguitar i rockbandet Alice In Chains, gæster Atlas i Aarhus.

 

William DuVall blev en del af Alice In Chains i 2006, hvor han erstattede bandets oprindelige sanger Layne Staley, der døde i 2002. Siden har han delt rollen som sanger med sangeren og guitaristen Jerry Cantrell. Han har indtil videre medvirket på tre Alice In Chains-plader - "Black Gives Way To Blue" (2009), "The Devil Put Dinosaurs Here" (2013) og "Rainier Fog" (2018). DuVall var i 1999 med til at danne hardrock-bandet Comes With The Fall, for hvem han sang, spillede guitar og skrev sange. Gruppen, der i 2008 gik i dvale på ubestemt tid, nåede at udgive tre plader.
Vidt omkring genremæssigt
Derudover er han en del af den eksisterende supergruppe Giraffe Tongue Orchestra, der blev dannet af The Dillinger Escape Plans Ben Weinman i 2012, og som har udgivet et enkelt album. I sin lange karriere har DuVall været vidt omkring genremæssigt - eksempelvis var han i starten af 1980'erne med til at danne det indflydelsesrige punkrock-band Neon Christ. Her i 2019 er han aktuel med sit første soloalbum, "One Alone", der er en intim og akustisk affære.
Beslægtede navne
Jeff Ament
Matt Cameron
Brann Dailor
Links
William DuValls hjemmeside
Facebook
Instagram
Twitter
Info om handelsbetingelser m.m.

Atlas + Voxhall

Afion

Koncert

OBS: Koncerten er desværre aflyst. Købte billetter refunderes automatisk.

Kroatiske Afion er inspireret af traditionel musik fra Kroatien, Bosnien-Hercegovina, Serbien og Makedonien, som de formidler med egne, originale fortolkninger og kompositioner. Denne aften gæster de Atlas i Aarhus.

 

Afion har spillet flere end 500 koncerter i Kroatien og rundt omkring i Europa. De har spillet på et væld af spillesteder, men også på en lang række store festivaler som eksempelvis Bingsjöstämman, Shetland Folk Festival, INmusic Festival, Adriatico Mediterraneo, Ohrid Balkan Square Festival og Ex-Yu Rock. En turné-virksomhed, der har sikret bandet en regulær kultstatus og en stor fanskare. J. Bousfield fra Rough Guide To Croatia skriver om bandets live-udtryk, at de har en "akustisk lyd fremført med energien fra et rock 'n' roll-band". Et udtryk, der får publikum til både at danse, grine og græde. Begge gruppens album, "Afion" (2006) og "Čudni Svati" (2008), blev nomineret til den kroatiske musikpris Porin.

Medlemmerne af Afion er involveret i forskellige musikprojekter og samarbejder med en masse andre musikere. De underviser i musik og afholder musik-workshops ud fra idéen om, at hvis musik skal holdes i live, så skal den også deles. Efter adskillige års pause er de nu tilbage - mere modne og med stor appetit på igen at optræde og endda med nyt materiale. Et nyt album er i støbeskeen, og førstesinglen "Urodile žute Kruške" repræsenterer fint, hvad der er i vente.
Line-up
Lidija Dokuzović - vokal
Aleksandar Jovevski - kaval (fløjte)
Josip Mazić - bas
Danijel Maoduš - guitar
Nenad Kovačić - percussion, vokal
Links
Afion på Facebook
Instagram
Info om handelsbetingelser m.m.

Atlas + Voxhall

Jacob Bellens

Koncert

OBS: Koncerten er udsat til den 2. juni. Allerede købte billetter er naturligvis gældende til den nye dato. Ønskes købt(e) billet(ter) refunderet har man som billetkøber modtaget anvisninger herom per mail.

Den karismatiske sanger og sangskriver Jacob Bellens udgiver i dag (13. december) mini-EP’en “Swim Lesson”. Samtidig annoncerer Bellens, at han spiller en håndfuld koncerter i slutningen af april. Blandt andet denne aften på Atlas i Aarhus.

 

Jacob Bellens har altid været kendt for sine dybe og reflekterende tekster. Sin karakteristiske og iørefaldende vokal kombineret med moderne pop-produktioner, der tør lege med forskellige genrer. De to nye singler ”Can’t Shazam It” og ”Scarlet Letter” fra mini-EP’en er to atmosfæriske pop-melodier præget af autotune, 808s trommer og reflekterende lyrik.

Senest Bellens udgav musik var ”Love Is Robotic” i sommer. Et nummer, der var med til at vise en ny musikalsk vej, sangeren er gået de senere år. En vej, hvor han laver alternativ popmusik på sin helt egen måde. Singlen er den første siden hans fjerde album, ”Trail Of Intuition”, fra 2018.
Kommer grundigt omkring
Til koncerterne kan publikum glæde sig til at opleve det store bagkatalog, Jacob Bellens råder over. Han spiller en række udvalgte sange fra sin lange karriere samt giver en forsmag på nyt, uprøvet materiale. Jacob Bellens glæder sig utrolig meget til koncerterne og udtaler:

”Jeg glæder mig virkelig meget til at komme ud og spille, da mit fokus de sidste par år har ligget mere i studiet og den kreative process med at skrive og indspille. Koncerterne ser jeg mere og mere som et sted, hvor jeg kan samle de mange forskellige musikalske retninger og udtryk, jeg ikke kan lade være med at undersøge i studiet. I det hele taget er jeg bare ret spændt og ser virkelig frem til at indgå i den relation med publikum igen, det er mit vindue til dem, der lytter, og det betyder meget for mig. Især de senere par år har jeg virkelig haft lyst til at eksperimentere med min egen tilgang til at give koncerter og har det virkelig sjovt med det. Håber, I kommer allesammen!”

Fans af Jacob Bellens vil vide, hvordan den ydmyge og gådefulde kunstners musik og lyrik har en evne til at kravle ind under huden og efterlade lytteren bevæget og tørstende efter mere.
Links
Jacob Bellens' hjemmeside
Facebook
Twitter
Instagram
SoundCloud
YouTube
Info om handelsbetingelser m.m.